vrijdag 15 juni 2012

Wortel slingertje

 Ben momenteel bezig met een wortel slingertje, even kijken en proberen hoe ik deze het leukst er uit kan laten zien..... iedere avond een worteltje haha
Voor de liefhebbers van een patroontje die zal ik hieronder zetten.
 

Wortelslingertje

Oranje katoen
Groen katoen 
Haaknaald 3
  • Haak 4 lossen en vervolgens een stokje in de eerste losse.
  • Haak een losse en keer je werk
  • Haak 2 vasten, 3 losse en keer je werk.
  • Haak 3 stokjes, 1 losse en keer je werk.
  • Haak 4 vasten, 3 losse en keer je werk.
  • Haak 1 stokje in de 1e vasten, haak 2 stokjes en in de laatste vasten 2 stokjes en een losse
  • keer je werk en haak allemaal vasten
  • Zo ga je door tot 18 vasten en dan minder je 2 x 2 stokjes per rijtje met een rijtje vasten ertussen, het minderen doe je ook bij de 1e en de laatste steek .
  • Afhechten
  • Groen in het midden van de wortel aanhechten 
  • een x aantal losse haken en vasten terug haken, 
  • vastzetten aan de wortel met een halve vasten 
  • Herhaal dit 4x met verschillende aantallen
Veel plezier ermee!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Misschien kun je ook een slinger maken met allemaal verschillende groenten of heb je iets speciaals met worteltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien een beetje vroeg maar je kan maar vast begonnen zijn...ik dacht voor de sint en voor de pasen....zal vast door het weer komen :-)

      Verwijderen
  2. Mmm worteltjes, worteltaart is lekkerder
    Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Martine,
    Wat heb je een leuke blog. Ik heb je meteen toegevoegd aan mijn bloglijst.
    Ik vind dat je mooie dingen maakt en daarom heb ik je ook meteen de SUNSHINE award gegeven.
    Ik haak ook nog niet zo lang en was ook blij verrast met de award.
    Ga zo door en ik kom zeker gauw weer bij je kijken.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen